Zatočte s podzimní únavou!

Zatočte s podzimní únavou!

Podzimní čas, který nás poctil svou přítomností v posledních týdnech, zahrnuje spoustu krásných romantických prožitků. Čeká nás pohled na barevné stromy, čistý vzduch a klidné útulné večery pod dekou s napínavou knihou.

S tím bohužel přichází i různé vlny chřipek, nachlazení, rýma a kašel, v nejhorších případech i angíny a jiné nemoci, znemožňující nám běžné fungování. Pomineme-li tyto reakce organismu na změnu roční doby, nevyhnutelná pro většinu z nás je klasická podzimní únava. Narozdíl od výše uvedených nemocí nemusí mít žádné alarmující projevy, bývá spíše nenápadná.
bolest hlavy

Jak poznáme podzimní únavu?

·         Psychické vyčerpání

·         Neustálá potřeba spánku

·         Padání vlasů a lámání nehtů

·         Mírně zvýšená teplota (pocitová záležitost)

·         Svalová únava

·         Mírné bolesti kloubů

·         Smutek, dezorganizace naší psychiky, pocity beznaděje

·         Mírné deprese snižující naši psychickou výkonnost

·         Lehké zimnice

·         Podrážděnost

·         Sebelítost, smutek
ležící žena

Všechny tyto symptomy, ať se zdají jakkoli absurdní, jsou během podzimu naprosto přirozené. Stejně jako naše tělo, i naše mysl je ohrožena těmito změnami, jako je např. ochlazení, časté deště nebo brzké stmívání. Jak se proti tomu můžeme bránit?

1.       Pravidelné doplňování vitamínů (potravinové doplňky).

2.       Pití černých a zelených čajů.

3.       Nezvyšovat denní příjem kávy.

4.       Preventivní opatření – konzumace syrového česneku nebo cibule, a jiné babské rady, které jsou založené na přírodních zdrojích.

5.       Dostatečná konzumace ovoce a zeleniny. Ideálně v syrovém stavu.

6.       Odpočinek a klidový režim.

7.       Kreativní aktivity v příjemném prostředí.

8.       Utužování mezilidských vztahů (s rodinou i přáteli).

9.       Dekorace domácnosti pro navození příjemné atmosféry.

10.   Pravidelné otužování (ledové sprchy a koupele).

11.   Meditace.

12.   Masáže, zábaly, masky – péče o zdravou pokožku.

13.   Pravidelný spánkový režim (alespoň 7 hodin).